Değerli okuyucularım, bugün CHP’ye gönül vermiş Kağıthanelilerden bir mektup aldım. Mektupta anlatılanlar biraz tuhafıma gitti. Aslında tamamıyla tuhaf olmaması gereken bir durum. Tuhaf olmaması derken yıllardır kutuplaştırılarak ayrılan farklı görüşteki insanların komşularının başarılarıyla övünmesi, onların başarılarını, onlardan daha fazla sevinçle kutlaması tabii ki özlenen bir tablo.
Tuhaf olan ise şu: birkaç siyasi partinin bulundukları bölgelerde iktidarı ele geçirme yarışında farklı farklı yöntem ve politikayla yarışması gerekirken Kağıthane’de bambaşka bir durum yaşanıyor.
Mektupta anlatılan şey, CHP’li bazı meclis üyelerinin AKP’li Belediye Başkanı Mevlüt Öztekin’e olan hayranlığı. İddialar ve söylentilere göre bu hayranlık öyle bir hal almış ki, Öztekin’in hemen her sosyal medya paylaşımının altını hiç sektirmeden sevgi ikonlarıyla doldurur olmuşlar. Başkan öksürse ‘kalp’!
Burada “bize ne, sana ne” diyenleri duyar gibi de oluyorum. Doğru da söylüyorsunuz, bize ne. Ancak konu ana muhalefet partisinin meclis üyelerinin iktidar partisine mensup bir belediye başkanının ilçede kamu zararına vesile olmuş bir ‘icraatı’ ise muhalefet partisine oy veren seçmenin seçtiği meclis üyeleri bu durumlar karşısında sessizliğini koruyorsa bu “bize ne” olmamalı.
CHP’ye gönül vermiş Kağıthaneliler bu duruma çok içerlemiş. Ve şunu söylüyorlar: Ali Bey, 7 Temmuz’da Kağıthane Eyüp Sultan Caddesi üzerinde nostaljik trenin deneme sürüşü yapıldı. Bu deneme sürüşünde CHP’li ve İYİ Partili meclis üyelerinin sevinç çığlıklarıyla trene binmeleri bizi çok üzdü.
Üzülmemizin nedeni ise şundan: Kağıthane Belediyesi nostaljik, güneş enerjisi ile çalışacak raylı sistem projesi için 27 Kasım 2018 tarihinde ihale düzenlemişti. Projenin 6 Nisan 2019'da tamamlanacağı belirtmişti. Sözleşmede verilen tarihin üzerinden 2 yıla yakın süre geçmesine rağmen teslim edilmedi.
Belgrad Ormanları'ndan geçeceği için tepki çeken Haliç-Kemerburgaz-Karadeniz Sahili Raylı Sistem Hattı projesi İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 1 Şubat 2017'de ihale açılmış. Yapım maliyeti 463 milyon 207 bin TL olan hattın ihalesi 12 Haziran 2017 günü “kaynakların etkili, ekonomik ve verimli kullanılmaması sonucunu doğurabileceği” gerekçesiyle iptal edilmişti.
Dekovil hattının projesini çizmek için 392 bin lira harcanmış, bin 500 ağacın kesilmesine neden olacak hat iptal edilince Kağıthane Belediyesi devreye girerek dekovil hattını, 3 kilometrelik nostaljik hatta dönüştürmüştü.
Büyükşehir Belediyesi tarafından “ekonomik olmayışı” sebebiyle iptal edilen proje, Kağıthane Belediyesi tarafından sadece Eyüp Sultan Caddesi boyunca 3 kilometrelik mesafede “ekonomik” olarak değerlendirilmiş ve 5 Ocak 2018 tarihinde pazarlık usulü ile, hattın prototip ve maketi için ihaleye çıkmıştı. 192.583 TL olarak belirlenmiş yaklaşık bedelli iş, 182.500 TL ile Zen Reklam Organizasyon Limited Şirketi’ne verilmişti.
Dekovil hattı prototipi ve maketi ihalesinin ardından, 27.11.2018 tarihinde 5.618.840 TL yaklaşık bedelle açık olarak ihaleye çıkılmış, 8.855.406 TL ile Metroray İnşaat Elektromekanik Sanayi Ticaret Limited Şirketi’ne verilmişti. İhale gereği işin yapımı 7 Ocak 2019 tarihinde başlayacak ve 3 aylık bir çalışma sonrası 6 Nisan 2019 tarihinde teslim edilecekti.
Ne yazık ki bunların hiçbiri olmadı. Ortada büyük bir kamu zararı var. CHP ilçe Başkanı Cihan İlim Yeşildağ da konuyla ilgili yaptığı açıklamada "Üzerinden 2 yıl geçmesine rağmen henüz bitirilemedi ve çalışmalar devam da ettirilmiyor. Biz ilk günden beri bu projenin gereksiz olduğunu söylemiştik” demiş ve projenin bir “israf projesi” olduğunu özellikle vurgulamıştı.
CHP Kağıthane ilçe başkanının “gereksiz” ve “israf projesi” dediği dekovil nostaljik trenin 7 Temmuz’daki deneme sürüşüne katılarak gülücükler dağıtan CHP’li meclis üyelerinin, Kağıthane’deki bu ‘çılgın proje’ için ne kadar kamu zararı olduğunun bile hesabını almadan trene binmeleri bir garip, yoksa hiç de garip değil mi!