Toplumsal Teknoloji
Avrupa Birliği, iki ay sonra (haziran ayı başı) görüşmeye başlayacağı yeni siyasi reklamlar yasa tasarısı, uyum sağlayamam, diyen Meta'da büyük panik başlattı.
FACEBOOK, WHATSAPP ZORDA
Bugünlerde zorlu bir virajda olan Facebook, Whatsapp ve Instagram’ı bünyesinde tutan Meta, başetmekte zorlandığı sıkıntıların üstüne, bugünlerde Avrupa Birliği’ndeki siyasi reklam düzenlemesi ile köşeye sıkıştı.
21 BİN KİŞİYİ KOVMUŞTU
Geçtiğimiz yıl odağına Metaverse kavramını alsa da, hedeflerine ulaşamayan Meta, 2022 sonunda 11 bin, 2023 başında ise 10 bin olmak üzere 21 bin çalışanını işten çıkarmıştı.
AB SEÇİM YASASI SIKI TEDBİRLER İÇERİYOR
Daha önce Cambridge Analytica skandalında Facebook kullanıcı verilerinin politikacılar ile paylaşıldığı öğrenilmişti.
FACEBOOK SEÇİMİ MANİPÜLE ETMİŞTİ
Amerika'daki siyaset oyuncuları bu verilerle Facebook kullanıcılarının oy tercihlerini manipüle etmişlerdi. Bu skandalın izi henüz sıcakken, Facebook geçen ABD seçimlerinde siyasi reklam gösterimlerini kısıtlamaya mecbur kalmıştı.
REKLAMIN KAYNAĞI NERESİ?
AB’nin haziran başında ele alacağı yeni seçim kanunu, seçim dönemlerinde yapılacak olan siyasi reklamlarla ilgili bazı düzenlemeler getiriyor. Yeni düzenleme ile siyasi reklamın öncelikle kaynağının açıklanması istenirken, ardından, kaç kişiye gösterildiği, faturasını kimin ödediği gibi reklama ilişkin verilerin kamu otoriteleri ile paylaşılması zorunlu tutulacak.