Dünyanın en popüler çevrim içi video platformu YouTube, "geç" butonunu ilk beş saniye içinde gizleyen yeni bir test uygulaması başlattı. Bu süre dolmadan önce buton, gri bir dikdörtgen arka planın arkasında saklanıyor ve ancak belirli bir zaman geçtikten sonra aktif hale geliyor. Bu özellik, şu anda YouTube'un mobil uygulamalarında test ediliyor ve ilerleyen dönemde platformun genelinde uygulanması bekleniyor.
Ücretsiz kullanıcılar için kaçınılmaz reklamlar
Hâlihazırda YouTube, ücretsiz hesaplar için iki tür reklam gösteriyor. Bunlardan biri, tamamen izlenmesi gereken "geçilemez" reklamlar, diğeri ise beş saniye sonra geçilebilen reklamlar. Ancak yeni özellik, geçilebilen reklamların süresini uzatarak kullanıcıların daha fazla reklam izlemesini zorunlu hale getirecek. Bu durum, YouTube Premium abonelerini etkilemeyecek.