Toplumsal Özel
Kamuoyunda şubesiz bankacılık olarak bilinen Enpara’yla ilgili yurttaşlardan şikayetler gelmeye devam ediyor. Toplumsal’ın da aralarında olduğu kullanıcıların hesaplarına bloke koyan şubesiz bankacılık uygulamasıyla ilgili şikayetvar gibi tüketici uygulamalarına son günlerde binlerce şikâyet yağdı.
Toplumsal’ın şirket düzeyindeki bir yetki değişikliğini gerekçe göstererek hesabına bloke koyan Enpara, istedikleri bütün evraklar gönderilmesine rağmen blokeyi kaldırmadı.
Doğrulama için kullanıcılarından video, selfie gibi isteklerde bulunan Enpara’da işler vaktinde yapılmadığı için dilekçeler zaman aşımına uğruyor, tekrar tekrar yazılıyor.
Toplumsal’ın ulaştığı Enpara kullanıcıları, şubesiz bankacılığın avantajlarıyla değil dezavantajlarıyla muhatap olduklarını söylüyor. “Bankayla” sadece telefon üzerinden, çağrı merkezinde kim cevap verirse onun aracılığıyla iletişim kurulabiliyor. Bu sebeple, bir sorunun çözümü için günde en az dört beş farklı kişiyle konuştuğunu söyleyen yurttaşlar; farklı insanların farklı farklı şeyler söylemesinden ve birbiriyle alakasız çözümler önermesinden şikayetçi. Çağrı merkezindeki çalışanlar birbirinden tamamen habersiz olduğu için yurttaşlardan daha önce istenilen evraklar tekrar tekrar istenmiş.
Kullanıcılarının hesaplarına bloke koyan uygulama, hesaptaki tutarın başka bir yere havale edilmesine dair gönderilen talimatnameleri de dikkate almıyor.
“Hesabınızda bir kısıtlama yok, transferi biz gerçekleştiremiyoruz” diye mailler atılsa da Enpara hesapların blokelerini kaldırmadığı gibi kullanıcıların paralarını da vermiyor.