Spotify, içerik oluşturucularının gelir elde etmelerini sağlayacak yeni para kazanma yöntemlerini duyurdu. Yeni programlar, yaratıcıların reklam gelirlerinden pay almasının yanı sıra, dinleyicilerin doğrudan desteklemesi için abonelik seçenekleri sunuyor.
Spotify Ortak Programı, içerik üreticilerinin reklam gelirlerinden pay alabilmesini sağlayacak. Bu programda yer almak için yaratıcıların, Spotify for Creators platformu üzerinden içeriklerini barındırıp yüklemeleri, 30 gün içinde en az 10.000 saat yayın yapmaları, 2.000 benzersiz görüntüleme ve en az 12 bölüm yayınlamaları gerekiyor.
Ayrıca, içerik üreticileri artık "dinleyicilerin özel bonus içerik ve ayrıcalıklar karşılığında yaratıcıları doğrudan desteklemelerine olanak tanıyan" aylık podcast abonelikleri aracılığıyla da gelir elde edebilecek. Abonelik programına katılmak için ise içerik oluşturucuların 60 gün içinde en az iki bölüm ve 100 benzersiz dinleyiciye sahip olmaları gerekecek.
Spotify, yeni özelliklerini Ocak ayında ABD, İngiltere, Kanada ve Avustralya’daki abonelerinin kullanımına sunacak. Ayrıca, müzik ve video içeriklerinin daha erişilebilir hale gelmesi için TikTok ve Instagram gibi sosyal medya platformlarıyla entegrasyon da duyuruldu.