Politika

Reklama 3 kat fazla harcadı

Açıklana verilere göre Cumhur İttifakı'nın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Murat Kurum, CHP'nin adayı Ekrem İmamoğlu'ndan üç kat daha fazla para harcamış.

31 Mart yerel seçimlerine az bir süre kala, siyasilerin söylemleri ve vaatlerinin yanı sıra sosyal medya reklamlarının da seçimlerin kaderini etkilediği görülüyor.

10 Haber'de yer alan habere göre, medya ve iletişim uzmanı Okan Yüksel, Meta verileri üzerinden son 30 gün içinde siyasi partilerin kurumsal reklam harcamalarını inceledi. Facebook ve Instagram'da yapılan reklamlarda CHP ön planda çıkıyor. En fazla reklam harcaması yapan aday ise AKP'nin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı adayı Murat Kurum olarak belirlendi.

Siyasi partilerin Facebook ve Instagram reklam harcamaları şu şekilde:

CHP: 15.010.158 TL

AKP 2.134.214 TL

Deva Partisi: 1.127.539 TL

Bağımsız Türkiye Partisi: 1.080.258 TL

Saadet Partisi: 442.905 TL

Adaylar arasında sıralamada ise Murat Kurum ilk sırada:

Murat Kurum: 5.478.391 TL

Hakan Tütüncü: 2.438.249 TL

Ekrem İmamoğlu: 1.628.799 TL

Hamza Dağ: 1.417.569 TL

{ "vars": { "account": "G-9KFVFXJPJ" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }