31 Mart yerel seçimlerine az bir süre kala, siyasilerin söylemleri ve vaatlerinin yanı sıra sosyal medya reklamlarının da seçimlerin kaderini etkilediği görülüyor.
10 Haber'de yer alan habere göre, medya ve iletişim uzmanı Okan Yüksel, Meta verileri üzerinden son 30 gün içinde siyasi partilerin kurumsal reklam harcamalarını inceledi. Facebook ve Instagram'da yapılan reklamlarda CHP ön planda çıkıyor. En fazla reklam harcaması yapan aday ise AKP'nin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı adayı Murat Kurum olarak belirlendi.
Siyasi partilerin Facebook ve Instagram reklam harcamaları şu şekilde:
CHP: 15.010.158 TL
AKP 2.134.214 TL
Deva Partisi: 1.127.539 TL
Bağımsız Türkiye Partisi: 1.080.258 TL
Saadet Partisi: 442.905 TL
Adaylar arasında sıralamada ise Murat Kurum ilk sırada:
Murat Kurum: 5.478.391 TL
Hakan Tütüncü: 2.438.249 TL
Ekrem İmamoğlu: 1.628.799 TL
Hamza Dağ: 1.417.569 TL