E-ticaret firması Jetzz Shop'un kurucusu Berkan Öztürk, Türkiye'de e-ticaret sektöründeki bilinmezleri anlattı. 

Damga'ya konuşan Öztürk,  “Hayat buzdolabı satın almak için bir gün ayıracak kadar uzun değil” mentalitesinden yola çıkarak e-ticarete atıldıklarını söyledi.

Jetzz Shop fikrinin 2019 yılında doğduğuna değinen Öztürk, ''fikrin doğuşu bir dönem adı Galatasaray ile anılan Asmir Begovic ile başladı. O dönemde Begovic’e ait olan AB1 GK markasının Türkiye temsilciliğini aldık ve bu pazara giriş yaptık yani fikri bize veren Asmir Begovic oldu diyebiliriz'' dedi. 

Öztürk aynı zamanda şu anda 100’den fazla ürün ile web sitesi ve 6 pazar yerinde takipçilerine hizmet verdiğine de değindi. 

'SEKTÖRDE İLK KREDİ ÇIKARAN GALERİCİLERDENİZ'
Yeni girişimleri sevdiğini söyleyen Öztürk şunları da söyledi:

Berpe 2. EL’de galericilerin yapmadıklarını yaparak başarılı olduk, sektörde shoowromda ilk kredi çıkartan galericilerdeniz, şeffaf ekspertiz ve fiyat politikasına sahip ilk galerilerdeniz. O dönemlerde arabaların üzerlerine fiyat ve ekspertiz asılmıyordu. Bunu ilk yaptığımızda herkes bize kızmıştı. Ancak şu anda bu işin normali oldu. En büyük şirketimiz olan Jetzzgo Car Rental’de yazılım alanında çok ilerledik kendi yazılımına sahip nadir şirketlerdeniz. Bu da bizi diğer şirketlerden farklı ve hızlı kılıyor. Jetzz Shop markamızın da ilk yıllarında AB1 GK’nın Türkiye temsilciliğini aldıktan sonra dediğiniz gibi kendi kaleci eldivenimizi Pakistan’da ürettik. Şimdi de Galatasaray Store ve Beşiktaş Store'lara kendi markamızla elektrikli scooter üretiyoruz. Jetzz Scooter ile yine bir ilki başardık diyebilirim.

Türkiye'de e-ticaretin avantaj ve dezavantajlarından bahseden Öztürk, Türkiye'nin e-ticaret konusunda hala çok bilinmez bir pazar olduğunu iletti. Öte yandan Türkiye'nin halen ABD gibi ülkelerin bu pazarda oransal ve adetsel olarak gerisinde olduğunu da söyledi. 

'ULUSAL BİR MARKA OLMAK İSTİYORUZ'
Öztürk, ''Biz 2023 yılında 2022’nin ilk 2 çeyreğine göre adetsel bazda yüzde 400 büyüdük. Şu anda ayda 2 bin adetin üzerinde günde 70 adetin üzerinde sipariş çıkarmaktayız. 2024’te bu seviyenin yüzde 100 üstüne çıkmak ve uzun vadede ulusal bir marka olmak için çalışıyoruz'' ifadeleriyle 1 senelik hedefine de değindi. 

Konu ile ilgili Öztürk şunları da söyledi:


Bir e-ticaret mağazası açmak için nelere ihtiyaç var?
Sektörde beyaz yakalıların ve girişimcilerin tabiriyle ''Know how’’ ve cesaret tabikide. Bunların öncesinde vergi levhalı bir şirket ve fiziksel olarak depolama yapabilceğiniz bir alan gerekiyor.

Sizce e-ticaret dünyada ve ülkemizde güvenilir mi? Veya bu soruyu şöylede uzatalım. E-ticaret güvenli bir şekilde mi ilerliyor?
Geçtiğimiz 4 yılda E-ticaret’in geleneksel pazardan daha güvenilir olduğunu gördük. Özellikle pazar yerleri bazında çok güvenilir ilerliyor ancak güven vermeyen web sitelerinden alışveriş yapmamaya yinede dikkat edilmesi gerekiyor

Müşterilerinize ve e-ticaret düşünen girişimcilere neler öneririsiniz?
Kendinize özel ürünlere ve markaya sahip olmaya çalışın. Bu hiç kolay bişey değil ancak başarının sırrı bu. Yoksa devasa şirketlerle bireysel olarak mücadele etmek imkansız.