Teknoloji

Hani yedek parça problemleri yoktu! Renault batıyor mu?

Gazeteci Ali Avcu, Renault marka araçların yedek parça problemini kanıtlarıyla yazdı. Renault araçlar Türkiye'de yedek parça sıkıntılarının olmamasıyla bilinseler de madalyonun öbür yüzü bambaşka bir gerçeğe işaret ediyor...

Türkiye'de Renault marka araçlar, yedek parça sıkıntısının olmamasıyla tanınsa da son dönemde gelen tüketici şikayetleri gerçeğin böyle olmadığını gözler önüne seriyor.

Gazeteci Ali Avcu, Şok gazetesi için kaleme aldığı yazısında bu gerçeğe parmak bastı. Avcu, kendi yaşadığı bir olaydan hareketle "şikayetvar" isimli sitedeki yorumlardan da yararlanarak Renault'un yedek parça yönünden sıkıntı çıkarmamasının bir şehir efsanesi olduğunu ortaya koydu.

İşte Avcu'nun o yazısı:

Değerli okuyucularım eminim ki çevrenizde pek çok kez Renault marka araçların Türkiye’de yedek parça sıkıntısı çekmediği, hatta bu konuda neredeyse bir "nimet" olduğu konuşulmuştur. Hatta espriler havada uçuşur; "Bakkala bile sorsan bulursun" denir, öyle değil mi? Bir köşe başında bile Renault yedek parçası bulabilirmişiz, sanki herkesin cebinde bir aks ya da far taşıyormuş gibi.

Geçtiğimiz ay Kağıthane’de ufak bir kaza geçirdik; aracım kaldırıma çıkıp hafif hasar aldı. Neyse ki büyük bir şey olmadı, yalnızca aks kırılmıştı. Bir Renault kullanıcısı olarak içim rahattı. Sonuçta her köşe başında yedek parçası bulunan bir markadan bahsediyoruz! Hemen en yakın Renault yetkili servisi olan Kağıthane’deki ABC Oto Servisi’ne aracımızı çektirdik. Doğal olarak birkaç gün içinde aracın tamir edilip teslim edileceğini düşündük, öyle değil mi? Fakat telefonum çaldı ve servisten gelen haberle şaşkına döndük: "Aracınızın yedek parçası yurt dışından gelecek, beklememiz gerekiyor."

Ne? Hani her köşe başında yedek parça bulabiliyorduk? Hani Renault övünerek bu yedek parça bolluğundan bahsediyordu? Bu bir pazarlama taktiği miydi? Yoksa yalnızca dillerde dolanan bir sokak efsanesi miydi?

İşin aslı ne bakkalda ne de köşe başında o meşhur yedek parçalar yokmuş. O çok övülen Renault’un yedek parça bolluğu, sanki hayal ürünü bir anlatıdan ibaretmiş. Maalesef bunun bir pazarlama kampanyası olduğunu kendi başıma gelince öğrendim.

Servisle tekrar tekrar iletişime geçtik. Her defasında duyduğumuz şey ise "İlgileniyoruz, birkaç gün içinde aracınız teslim edilecek." Peki, bu ‘birkaç gün’ ne kadar sürüyor? Cevaplayayım: tam 28 gün. Evet, 30 Ağustos'ta servise verdiğimiz aracın, 27 Eylül itibarıyla teslim edileceğini söylediler. Ancak şunu belirtmeliyim ki, bu satırları yazarken aracımı hâlâ teslim almış değilim.

İronik, değil mi? Bir de sosyal medyada ve sikayetvar.com’daki Renault kullanıcılarının yaşadığı mağduriyetlere bir göz atalım; onlar bu konuda neler yaşamışlar ve nasıl ifade etmişler, hep birlikte bakalım.

Sevilay diye bir Renault Megane kullanıcısı olan yurttaş mağduriyetini şöyle dile getirmiş:

“Renault Megane markalı arabam (33-34 bin km'de) 18 Temmuz 2024 tarihinde arıza yaptı ve servise çekildi. Arıza tespit edildi (bize söylenen). Üzerinden iki ay, 45 iş günü geçti. Arabam hâlâ teslim edilmedi. Üstelik ne zaman teslim edileceğine dair bilgi de yok.”

Yine, İzmir’de bulunan bir Renault servisinden mağdur bir yurttaşımız ise mağduriyetini dile getirirken şöyle ifade etmiş: 

“6 Ağustos 2024 tarihinde İzmir Renault Ermat servisine gittim. Dacia Sandero Stepwayaracım için Camlarda bulunan fitillerin 3. Kez kendiliğinden atması sebebiyle fitilin garantiden değişmesi için yedek parça siparişi verdiklerini söylediler. O zamandan bu zamana hiçbir kimse aramadı gelmemesine imkân yok daha önceden İzmir'de başka bir Renault bayisinde aynı sorunu yaşadım ve hemen değiştirdiler fitilleri. Her gün arıyorum kesinlikle ilgili birime ulaşamıyorum size dönüş yapacaklar diyorlar neredeyse 2 haftadır asla kimse dönüş yapmadı ve cevapta vermiyorlar. Kurumsal firmanın yetkili servisi nasım oluyor da ulaşılmaz oluyor ve dönüş yapmıyor asla anlamıyorum. Nereden nasıl ulaşacağım ben bu şekilde ulaşamıyorum dediğimde müşteri temsilcisi uğrayabilirsiniz buraya diyor. Hangi yıldayız da ben durumu sorgulamak için kaç km uzaktaki servise gidip soracağım telefonla sormak yerine.?! Acilen Renault firmasının dönüş yapmasını bekliyorum. Arabayı aldığımızdan beridir kendi kendine camlarda bulunan fitillerin bu şekilde olması da ayrıca bir konu. Bir araba bu kadar kısa sürelerde yıpranamaz şu an garantisi var garantiden değişiyor,garanti bitince ne yapacağız? Böyle bir saçmalık görmedim”

Bir başka Renault servis mağdurunun sikayetvar.com’a yazdığı şikâyeti:

“Garantisi devam eden aracımı bazı aksaklıklar, aracın su alması ve görseli ekte olan sağ kapı çekme kolu tutacağının tırnaklarının kırılması şikâyetim üzerine Diyarbakır'da bulunan Renault yetkili servisine randevu almak suretiyle müracaat ettim. Şikayetlerimin bir kısmı ile işlemi yapılırken kullanıcı hatası olmaması olasılığı çok düşük olan kapı çekme kolunun onarımı/değişiminin ücretsiz olarak yapılmasının mümkün olmayacağı bilgisi tarafıma verildi. Hiçbir şekilde hatamın olmadığı işlemin yapılamaması müşteri memnuniyeti kapsamında beni çok üzmüştür. Bakış açım kesinlikle değişmiştir”

Daha bu örneklerden onlarca yüzlerce verebiliriz. Şok gazetesi olarak Renault yetkililerine çağrımız: sizi tercih eden yurttaşlarımızı daha fazla mağdur etmeyin. Unutmayın Şok sizi takipte.

{ "vars": { "account": "G-9KFVFXJPJ" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }