Her türlü şikayetiniz için:
toplumsalsikayetvar@gmail.com
Destek kredinizin son taksidini havale ya da EFT yolu ile ilettiyseniz, halen borçlu, hatta yakın zamanda icralık olabilirsiniz!
Niye mi, anlatalım:
Bundan 36 ay önce, pandemi ile birlikte evlerine kapanırken, işyerlerini kapamak zorunda kalan insanları da gözeterek, kamu bankaları üzerinden vatandaşlara "Destek Kredisi" verildi.
Ve Destek Kredisi'nin son taksidi, yaygın olarak 2023 Nisan'ında tamamlanıyordu.
Murat B, 35. ve 36. taksidi de kapsayan Mart ve Nisan ayı taksitlerini birlikte bankadaki hesabına EFT ile gönderdi.
Bununla birlikte, EFT ile gönderilen 36. taksit, son taksit olması gerekçe gösterilerek kabul edilmedi.
Ancak, bu konuda banka tüketiciye hiçbir uyarıda da bulunmadı.
Ve son vade taksidi olan 20 Nisan'da taksit bedeli alınarak, 90 kuruş da gecikme bedeli çıkarıldı. Bununla birlikte, halen son taksit ödenmemiş kabul edildi!
Ve müşteri hizmetleri, son taksidin ancak bankaya gelinerek çözülebileceğini açıkladı.
Bankadaki görevli bu durumun pekçok destek kredisi çeken vatandaş tarafından yaşanan bir sorun olduğunu ifade ederek, sorunu çözdü.
Bu kez de, borç çıkarılan 90 kuruş tekrar hesapta görünerek, hesabın dijital ortamdan kapatılamayacağı belirtildi.
Yani aslında ortada bir borç yoktu.
Ve Ziraat Bankası'ndan Destek Kredisi kullanan vatandaş ikinci kez bankaya gitmediği için ve 90 kuruş alacaklı göründüğü için hesabını ve kartını da kapatamadı.
Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılında, Türkiye'deki pekçok bankada, her tür işlemi dijital ortamda çözerken, Ziraat'te kredinizi ve hesabınızı kapatmak için defalarca bankaya gitmek zorunda kalabilirsiniz. Hatta, böyle bir nedenle krediniz çekilmemiş olabileceği için ileride icralık da olabilirsiniz!
İETT 37 M
Çırçır Metro İETT otobüsünün, kağıt üzerinde 15 dakikada bir görünürken, özellikle işe gidiş geliş gibi, pik saatlerde 45 dakikada bir geldiğini, Berkay A'nın şikayeti ile "Şikayet Var"ın ilk yazısında belirtmiştik. Ancak sorun halen devam ediyormuş.
EL2
Sarıyer Baltalimanı Mahallesi'ne ring olarak tasarlanan, EL2'de herhangi bir saat verilemiyor. Beyaz Masa yetkilileri bu durumun EL2'nin ring seferi yapmasından kaynaklandığını belirtiyor.
Bu bölgeye gitmek isteyen vatandaşlar ise bazı günler, saatlerce bekledikleri halde otobüsün gelmediğini, Beyaz Masa'nın ise bu durumda, "Arıza vardır" diye geçiştirdiğini anlatıyor.
Vatandaşlar ise yaklaşık 30 yıldır EL2'nin otobüs seferlerini yok sayarak, ulaşımı dolmuş ile sağladıklarını anlatıyorlar.
Tıkabasa dolan dolmuşlar aslında bu yönde bir talep olduğunu ancak, İETT'nin sorunu uzun süredir görmezden geldiğini ortaya koyuyor!
İETT'den en azından işe gidiş ve dönüş saatleri için birkaç sefer düzenleyerek bu saatleri de dijital ortamdan duyurması ve denetlemesi isteniyor.
İETT Genel Müdürü Buğra Gökçe'ye açık çağrımızdır. 30 yıldır çözülemeyen bir sorunu, kolayca çözebilirsiniz! Lütfen arada sorunlu otobüslere binerek, atıl görülen hatlardaki yoğunluğu bizzat görünüz!
TEBAŞ'I ŞİKAYET MERCİİ BULUNAMIYOR!
TEBAŞ Enerji Dağıtım şirketi, söz gelimi merkezi sistemle evinize gelen doğalgazın pay ölçerle ayrıştırılarak, kişisel borcunuzu hesaplayan bir kurum. Geçtiğimiz Şikayet Var'da, tüketici MB'ye -Burak Apt- kurumun, şikayetini haklı bularak (4000 kwh yerine, hata sonucu 6500kwh parası alınmış)
Hatalı alınan rakam ile gerçek harcama bedelini içeren resmi bir yazıyı ise TEBAŞ, tüketiciye vermeyi reddetmiş.
"Önümüzdeki yıl fark harcamanızdan mahsup edilir" demiş. Ancak tüketici bu binadan taşındığını belirtince, telefonlara bile çıkmamışlar.
Şikayet Var ekibi olarak EPDK'nın TEBAŞ ile ilgili konuyu, yetkisizlik belirterek dikkate almadığını gördük. TEBAŞ yetkilileri ise iletişimden kaçtığı için, konu Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'na iletildi.
Bununla birlikte, üstelik de bir devlet kurumuna bağlı çalışan bir şirketin, önce hata yaptığını belirtip, ardından da bu hatanın gereğini yapmak bir yana iletişimden bile kaçmasının, kabul edilemez bir durum olduğunu belirtiyoruz!
Yetkili kurumların devreye girerek, TEBAŞ'ın savunmasını almasını ve TEBAŞ gibi kurumlarla ilgili şikayetlerde, vatandaşın kolayca ulaşabileceği yetkili birimlerin oluşturularak ilan edilmesini, Şikayet Var ekibi olarak, vatandaş adına talep ediyoruz!
BİTAKSİ ÖNDEN RÜŞVET İSTİYOR!
Bitaksi uygulaması, İstanbul'daki taksi sıkıntısını da fırsat bilerek, 15 TL bahşiş ve yolcuya gelirken taksimetreyi aç sekmesini seçmeyen müşteriyi almıyor.
Toplumsal'a ulaşan Özgür A. önceleri nereye gideceksin diye soran uygulamanın, şimdilerde başka bir yol kullanarak, hem bahşişi peşin aldığını hem de, yolcuya giderken taksimetre açmayı zorunlu tuttuğuna işaret ediyor.
Bilindiği üzere, taksimetre yolcuyu aldıktan sonra açılmalı. Yine kısa, uzun mesafe sorulmamalı!
KABLONET NEYİ BEKLİYOR?
Kablonet, İstanbul'da medya kurumlarının yoğun olarak bulunduğu Kağıthane Yeşilce Sokağa, uzun süredir gelen taleplere karşın hizmet götürmüyor.
Bilindiği üzere hava muhalefetinden etkilenmeyen kablonet medya yayıncılığı için olmazsa olmaz. Sırf hizmet gitmemesinden dolayı, bölgedeki pekçok firmanın kapatmak zorunda kaldığı belirtiliyor!
Kablonet yetkililerinden, hizmet takvimlerini açıklamalarını ve böyle kritik yerleri öncelemelerini istiyoruz!