Araç kiralama ihalesine 2020 yılında yönetmeliklerden kaldırılan "öz malı" şartını ihaleye koyan CHP'li Beşiktaş Belediyesi, Barka Atık şirketinin ihaleyi kazanması için önündeki tüm engelleri bir çırpıda kaldırdı.
Telegram Haber, "adrese teslim" ihalenin belgesini paylaştı...
ADRESE TESLİM GİDEN İHALENİN BELGESİ:
KDV dahil 21 aylığı 267 milyona kiralanan 92 aracın teknik şartnamede yer alan listesiyse şöyle:
Beşiktaş Belediyesi, (236.637.928,00 Yaklaşık maliyet üzerinden) 7 Kasım 2022 tarihinde "BELEDİYE HİZMETLERİNDE KULLANILMAK ÜZERE OTOBÜS, MİNİBÜS VE SERVİS ARACI KİRALAMA İŞİ" ihalesine çıkıyor... 35 şirket ihale dosyası alıyor... 3 şirket ihale için teklif dosyası hazırlayıp sunuyor... İhalede bir şirketin hazırladığı teklif geçerli kılınıyor... İhaleyi de tek geçerli teklif veren "BARKA ATIK YÖNETİMİ TAŞIMACILIK MÜHENDİSLİK MİMARLIK VE PROJE DANIŞMANLIK LİMİTED ŞİRKETİ" kazanıyor...
Beşiktaş Belediyesi, 2020 yılında kaldırılan ÖZ MALI şartını, bu ihalenin teknik şartnamesinde yer alan 92 araçtan 29'u için koyuyor! Oysa ihalelerin "ADRESE TESLİM" gitmemesi için ÖZ MALI şartı 2020 yılında yönetmeliklerden kaldırılmıştı.
İHALEDEKİ GÜZELLİKLER...
"İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'un sınırlarının son çıkan yasayla birlikte bir ucundan diğer ucuna 270 kilometre civarında uzunluğa ulaştığını söyledi." 11 Kasım 2004 Hürriyet gazetesi.
Kiralanan araçların tamamı Beşiktaş Belediyesi'ne 21 ay hizmet verecekler... 20 adet 35 kişilik otobüs...
Bu otobüslerin her biri ayda en az 12 bin km yapacaklar... Aylık toplamda bu otobüsler 240 bin km yol yapmak zorundalar! Bu 20 otobüs en iyimser bir yaklaşımla her ay 888 defa İstanbul'un bir ucundan bir ucuna gidip geleceklerdir! 888 seferi 20 otobüse böldüğünüzde; bireysel anlamda her bir otobüs ayda 44.4, günde de 1.48 defa İstanbul'u bir ucundan öbür ucuna turlayacaklar demektir!
20 adet 29 kişilik otobüs... Bu otobüslerin her biri ayda en az 10 bin km yapacaklar... Aylık toplamda bu otobüsler 200 bin km yol yapmak zorundalar! Bu 20 otobüs en iyimser bir yaklaşımla her ay 740 defa İstanbul'un bir ucundan bir ucuna gidip geleceklerdir! 740 seferi 20 otobüse böldüğünüzde bireysel anlamda her bir otobüs ayda 37, günde de 1.23 defa İstanbul'u bir ucundan öbür ucuna turlayacaklar demektir!
5 adet 50 kişilik otobüs... Bu otobüslerin her biri ayda en az 15 bin km yapacaklar... Aylık toplamda bu otobüsler 75 bin km yol yapmak zorundalar! Bu 5 otobüs en iyimser bir yaklaşımla her ay 277 defa İstanbul'un bir ucundan bir ucuna gidip geleceklerdir! 277 seferi 5 otobüse böldüğünüzde; bireysel anlamda her bir otobüs ayda 55.5, günde de 1.85 defa İstanbul'u bir ucundan öbür ucuna turlayacaklar demektir!
2 adet 19 kişilik otobüs... Bu otobüslerin her biri ayda en az 6 bin km yapacaklar... Aylık toplamda bu otobüsler 12 bin km yol yapmak zorundalar! Bu 2 otobüs en iyimser bir yaklaşımla her ay 44 defa İstanbul'un bir ucundan bir ucuna gidip geleceklerdir! 44 Seferi 2 otobüse böldüğünüzde; bireysel anlamda her bir otobüs ayda 22.2, günde de 0.74 defa İstanbul'u bir ucundan öbür ucuna turlayacaklar demektir!
35 adet 16 kişilik minibüs... Bu minibüslerin her biri ayda en az 5 Bin KM yapacaklar... Aylık toplamda bu minibüsler 175 Bin KM yol yapmak zorundalar! Bu 35 minibüs en iyimser bir yaklaşımla her ay 648 defa İstanbul'un bir ucundan bir ucuna gidip geleceklerdir! 648 Seferi 35 minibüse böldüğünüzde; bireysel anlamda her bir minibüs ayda 18.5, günde de 0.61 defa İstanbul'u bir ucundan öbür ucuna turlayacaklar demektir!
Şimdi... Adrese teslim kiralanan 82 otobüs ve minibüsün günlük sefer sayılarına bakıldığında; Beşiktaş belediyesinin İETT otobüsleri gibi bir şekilde İstanbul içinde düzenli seferlere başlaması/başlatılması söz konusu!
Başka bir deyişle; Beşiktaş Belediyesi; 21 ay boyunca 82 araçlık otobüs ve minibüs filosu ile İstanbul'un ilçeleri arasında bu araçları seyahat acentesi gibi çalışacak demek...