AKP’li Kağıthane Belediyesi nostaljik, güneş enerjisi ile çalışacak raylı sistem projesi için 27 Kasım 2018 tarihinde ihale düzenlemiş, projenin 6 Nisan 2019'da tamamlanacağını belirtmişti.
İhalenin düzenlenmesinin üzerinden 5 yılı aşkın bir zaman geçmesine rağmen ortada hâlâ bir dekovil yok. Konuyu X hesabında yeniden gündeme getiren Gazeteci Ali Avcu, AKP Kağıthane Belediye Başkan Adayı Mevlüt Öztekin ve İBB Belediye Başkan Adayı Murat Kurum'u da etiketlediği paylaşımında "Kâğıthane'de hatırlayan var mı? Raylar da nostalji kokuyor... Kâğıthanelilere harcanması gereken Kâğıthanenin gelirleri birilerinin servetine servet katarken, Kâğıthane siyasetinin iktidarıyla, muhalefetiyle hiç bir şey olmamış gibi üç maymunu oynaması insanın kanına dokunuyor..." dedi.
NE OLMUŞTU?
Belgrad Ormanları'ndan geçeceği için tepki çeken Haliç-Kemerburgaz-Karadeniz Sahili Raylı Sistem Hattı projesi İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 1 Şubat 2017'de ihale açılmıştı. Yapım maliyeti 463 milyon 207 bin TL olan hattın ihalesi 12 Haziran 2017 günü “kaynakların etkili, ekonomik ve verimli kullanılmaması sonucunu doğurabileceği…” gerekçesiyle iptal edilmişti.
Dekovil hattının projesini çizmek için 392 bin lira harcanmış, bin 500 ağacın kesilmesine neden olacak hat iptal edilince Kağıthane Belediyesi devreye girerek dekovil hattını, 3 kilometrelik nostaljik hatta dönüştürmüştü.
İBB'YE DEĞİL, KAĞITHANE'YE EKONOMİK
Büyükşehir Belediyesi Tarafından “Ekonomik Olmayışı” sebebi ile iptal edilen proje, Kağıthane Belediyesi tarafından Sadece Eyüp Sultan Caddesi Boyunca 3 kilometrelik mesafede “Ekonomik” olarak değerlendirilmiş ve 5 Ocak 2018 tarihinde pazarlık usulü ile, hattın prototip ve maketi için ihaleye çıkmıştı. 192.583 TL olarak belirlenmiş yaklaşık bedelli iş, 182.500 TL ile Zen Reklam Organizasyon Limited Şirketi’ne verilmişti.
Dekovil hattı prototipi ve maketi ihalesinin ardından, 27.11.2018 tarihinde 5.618.840 TL yaklaşık bedelle açık olarak ihaleye çıkılmış, 8.855.406 TL ile Metroray İnşaat Elektromekanik Sanayi Ticaret Limited Şirketi’ne verilmişti. İhale gereği işin yapımı 7 Ocak 2019 tarihinde başlayacak ve 3 aylık bir çalışma sonrası 6 Nisan 2019 tarihinde teslim edilecekti.
EK SÜRE VERİLMİŞTİ
Çalışır olarak teslim edileceği söylenen tarihin üzerinden 2 yıla yakın süre geçmesine rağmen teslim edilmemiş ve Kağıthane Belediyesi’nin CHP’li meclis üyelerinin soru önergeleri yanıtsız bırakıldı.
Kağıthane Belediyesi 23 Haziran 2019’da çalışmalara ilişkin açıklamalarda bulunmuş ve yüklenici firmaya ek süre verildiğini belirtmişti. “Hat üzerinde bulunan Hasbahçe'deki Ramazan etkinliklerinin oluşturduğu araç ve yaya trafiği yoğunluğu sebebiyle, çalışmalara belirli zamanlarda mecburi ara verilmiştir” denilen açıklamada “Bu verilen aralar neticesinde ilgili firmaya sözleşmede belirtilen tarihe ek olarak süre ilave edilmiştir. Trenin çürümeye terk edildiği iddiası kesinlikle yanlıştır. Herhangi bir çürüme, eskime söz konusu dahi olamaz. Trenin kullanım ömrü onlarca yıl öngörülmektedir. Trenimiz ilk günkü gibi kullanıma hazır şekilde hizmet vereceği günü beklemektedir” ifadelerine yer verilmişti.